Wouter Koolmees te gast bij CVV Zwervers

Op vrijdagavond 29 mei was Tweede Kamerlid Wouter Koolmees op uitnodiging van de D66 fractie te gast in het vorig jaar vernieuwde clubhuis van CVV Zwervers. Op deze mooie en gezellige locatie trapte wethouder Josien van Cappelle af met het nieuwtje dat er in Capelle een nieuw zwembad gerealiseerd gaat worden aan de Alkenlaan/Pelikaanweg als de raad akkoord gaat. Hierna ging zij nog in op enkele actualiteiten en vragen uit het publiek. Met enthousiasme ging Josien bijvoorbeeld in op de inzet in Capelle om ouderen digitaal mee te (kunnen) laten doen.

Wouter Koolmees begon hierna aan de tweede helft. Hij ging in op zijn verleden in Capelle aan den IJssel, waar hij opgegroeid is. Hij kent het terrein aan de Couwenhoek dan ook omdat hij er voetbal en cricket heeft gespeeld. Ook nu nog is hij er regelmatig op bezoek.

Eenmaal warmgedraaid gaf hij de aanwezigen een inkijkje in zijn politieke carrière en bezigheden en werd er uitgebreid stilgestaan bij hervormingen van het belastingstelsel. D66 pleit voor een nieuw belastingstelsel waarbij de belasting op arbeid omlaag gaat. Werken loont dan meer en dit geeft een positieve impuls aan de economie in zijn algemeenheid.

In de slotfase stond het de aanwezigen vrij hun vragen op Wouter af te vuren. Tijdens deze thuiswedstrijd gaf Wouter met verve antwoord op een breed scala aan vragen. Onder andere werd ingegaan op de problematiek op de persoonsgebonden budgetten. Een complexe materie waarbij Wouter genuanceerd inzicht probeerde te geven in wat er speelde en waarbij hij aangaf dat de landelijk fractie nog in beraad moest voor het debat van de donderdag erna. Na opmerkingen over topsalarissen en bonussen werd er nuchter geconstateerd dat bestaande contracten gerespecteerd horen te worden in een rechtstaat en dat een wijziging van een bonusstelsel naar een vast hoog salaris ook niet altijd de gewenste oplossing is.

De verlenging bestond uit informeel napraten door alle aanwezigen. De aanwezige Zwervers, ondernemers en D66’ers hebben het als een informatieve en gezellige avond ervaren.

Wij bedanken Zwervers voor de ontvangst en zien er naar uit om Wouter de komende jaren nog regelmatig te ontvangen in Capelle.

~ Paul Geleijnse

Gepubliceerd op 08-06-2015 - Laatst gewijzigd op 08-06-2015