zaterdag 15 juli 2017

Pieter Holkamp lijsttrekker D66 Capelle

De leden van D66 Capelle hebben tijdens de ledenvergadering van 5 juli unaniem besloten om Pieter Holkamp te verkiezen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen maart 2018. Pieter is raadslid sinds 2011 en hij is op dit moment fractievoorzitter. Hans van den Brule, voorzitter van D66-Capelle: ”We zijn blij met een kundig en ervaren lijsttrekker die op veel steun van de leden kan rekenen. Onder leiding van Pieter boekte D66 een mooie verkiezingswinst en werd de tweede partij van Capelle. D66 heeft deze raadsperiode een wethouder in het college. Dat geeft vertrouwen voor een goed resultaat bij de verkiezingen in maart 2018.”

In zijn toespraak aan de leden geeft Pieter Holkamp aan trots te zijn op de resultaten van deze collegeperiode. “Deze periode is veel bereikt, maar de ambitie om Capelle nog beter te maken is er zeker. De groter wordende tweedeling in de maatschappij tussen hoger en lager opgeleiden, arm en rijk willen wij niet in Capelle. Daarom moeten we blijven investeren in goed onderwijs, goede culturele voorzieningen en werkgelegenheid voor alle inwoners van Capelle”

In het najaar worden de totale D66-kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma  door de leden vastgesteld.