zaterdag 15 juli 2017

D66 plaatst vierde zwerfboekenkastje

Op 8 juli hebben wij ons vierde zwerfboekenkastje geplaatst bij KCC, de Korfbalclub in Schenkel. Na de eerdere plaatsing van door D66 aangeboden zwerfboekenkastjes bij cricket en rugby club Sparta, buurtcentrum De Harp in ’s Gravenland en het buurtcentrum in Fascinatio kunnen nu ook de mensen bij KCC hier gebruik van maken. KCC was na de plaatsing van ons eerste kastje al enthousiast en uitte de wens om in hun clubhuis ook een kastje te hebben. Leuk voor de ouders die wachten, en voor de spelers die na hun training of wedstrijd nog even blijven.

Deze zogenaamde zwerfboekenkastjes of free library’s zijn kleine boekenkastjes waaruit mensen boeken kunnen pakken. Het idee is dat men er een boek uit haalt en er weer een boek in zet voor een ander. Deze free library’s verschijnen inmiddels over de hele wereld en zijn een enorm succes. Onze vier kastjes in Capelle zijn ook al een succes gebleken.

Wij zijn blij op deze manier een bijdrage te leveren aan het lezen. Want lezen is niet alleen leuk, maar ook leerzaam. En wij hopen dat nog veel mensen plezier hebben van de kastjes met hun wisselende collectie.

En… ons plan is om nog een vijfde -tevens laatste- kastje op een mooie plek in Capelle te plaatsen.

Hebt u een goed idee voor een locatie? Laat het ons weten via info@d66capelleaandenijssel.nl.

Dan gaan we er mee aan de slag!