dinsdag 25 oktober 2016

Seizoensopening

Fractievoorzitter Pieter Holkamp spreekt de aanwezigen toe

De bladeren beginnen echt in groten getale van de boom te vallen, de temperatuur is gedaald en er ligt een week met regen in het verschiet: een mooi moment om terug te blikken op de zonovergoten seizoensopening van D66!

De seizoensopening van D66 is een traditie in wording. Voor de eerste keer werd dit jaar uitgeweken naar de donderdag, wat er toe leidde dat de bijeenkomst op 25 augustus nog drukker bezocht werd dan anders.

Vrijwilligers, verenigingen, ondernemers en politici actief in Capelle waren allen ruim vertegenwoordigd om op het prachtige complex van Sparta – met een hapje en een drankje binnen handbereik – bij te praten over de vakantieperiode. En zoals het hoort en bedoeld was ging men na dit bijpraten vol enthousiasme in gesprek over de toekomst van Capelle. Welke zaken gaan goed en waar liggen kansen om Capelle met zijn allen nog mooier en fijner te maken om te verblijven.

De echte sportievelingen trotseerden de brandende zon om een golf-clinic te volgen onder begeleiding van oud-voetballer Pieter Collen. Voor de deelnemers zonder ervaring een aangename kennismaking met de sport, maar ook de geoefende deelnemers gaven aan er iets van opgestoken te hebben. Toen de deelnemers aan de clinic weer bijgekomen waren, nam fractievoorzitter Pieter Holkamp het woord om de aanwezigen welkom te heten en een doorkijkje te geven op wat Capelle te wachten staat. Deze speech liep vloeiend over in een energiek buiten-optreden van jongerentheater Quint. Onder de bezielende leiding van Marnix Keeven speelden zij een deel van hun voorstelling die in september in première zou gaan. Quint is een graag geziene gast op de seizoensopening en ook dit keer werd hun optreden weer enthousiast ontvangen.

Geheel in lijn met de temperatuur werd de avond afgesloten met een heerlijke Surinaamse maaltijd.

In 2017 hopen wij nog meer mensen te mogen verwelkomen!