zondag 10 juli 2016

Wachttijden ophalen grofvuil weer naar beneden

D66 heeft begin juni opheldering gevraagd over de opgelopen wachttijd voor het ophalen van grofvuil. De Capelse fractie wilde van het college van B en W weten wat de reden hiervan was en naar welke oplossing gezocht zou worden.

Een buitenruimte die schoon, heel en veilig is, is in het belang van iedereen. Door signalen van Capellenaren en communicatie van de gemeente werd bevestigd dat het destijds geen uitzondering was dat er anderhalve maand gewacht moest worden voordat het grofvuil opgehaald wordt. De gemeentelijke norm is dat dit in principe binnen een week gebeurt.

Onze angst was dat dit tot verloedering en zelfs onveilige situaties zou gaan leiden. Wij wezen er ook op dat niet iedereen in staat is zelf grofvuil af te voeren.

Inmiddels is de beantwoording van onze vragen binnen. En vrij snel al nadat wij aandacht vroegen voor dit probleem onderkende men dat het goed zou zijn dat de wachttijden weer terug zouden lopen. Dit is actief naar de Capellenaar gecommuniceerd. Er rijdt inmiddels een extra wagen om grofvuil op te halen en mensen die al een – ver vooruit – geplande afspraak hadden staan zijn benaderd dat dit ook eerder kan.