zaterdag 24 oktober 2015

D66 Krimpen organiseert workshop Lokale Politiek

Altijd al willen weten hoe de lokale politiek werkt? Jouw algemene kennis over lokale democratie vergroten? Of heb je plannen om je bij de volgende verkiezingen verkiesbaar te stellen als gemeenteraadslid? Dan is de Workshop Lokale Politiek van D66 iets voor jou!

Op zaterdag 7 november aanstaande organiseren de D66 afdelingen van Capelle aan den IJssel, Zuidplas en Krimpen aan den IJssel de eendaagse workshop Lokale Politiek.

De Workshop Lokale Politiek is een oriënterende cursus die vragen beantwoordt als ‘Hoe werkt de gemeente? Wat zijn de taken van de gemeenteraad? Hoe kun je als burger de besluitvorming effectief beïnvloeden?’. Iedereen met interesse in de lokale politiek, ongeacht politieke kleur, is van harte welkom om mee te doen.

‘Met deze workshop willen we mensen laten zien hoe belangrijk de lokale politiek eigenlijk is.’ aldus Arjan Neeleman, fractievoorzitter en een van de sprekers tijdens de workshop. ‘Waar hebben we in de lokale politiek eigenlijk wat over te zeggen?’.

Met de grote decentralisaties, krijgen de gemeenten steeds meer taken en bevoegdheden. Daarmee wordt de rol van de lokale politiek nog belangrijker dan deze eigenlijk al was. ‘We hopen hiermee meer mensen te inspireren zich politiek in te zetten voor de onderwerpen die hun directe omgeving raken.’ besluit Neeleman.

De workshop wordt gehouden van 09:30 tot 16:00 uur in het fonkelnieuwe Krimpenerwaardcollege in Krimpen aan den IJssel.

Datum workshop:               zaterdag 7 november 2015

Tijd:                                        9:30 – 16:00

Locatie:                                 Krimpenerwaardcollege, Groene Wetering 1, Krimpen aan den IJssel

Deelnamekosten:               € 7,50 inclusief lunch