zaterdag 24 oktober 2015

D66 kiest voor Capelse sporters

D66 Capelle is zeer verheugd dat vele Capelse sporters ook weer ruimte krijgen om in Capelle te sporten. De keuze voor een dieper zwembad en behoud van Sporthal Schenkel maakt dat mogelijk.

Pieter Holkamp, fractievoorzitter D66 Capelle hierover: “De zwemvereniging kan nu voor alle trainingen en wedstrijden in het zwembad terecht. KCC blijft korfballen in Sporthal Schenkel dicht bij de eigen kantine en badmintonclub BC Schollevaar kan in het geheel in de nieuwe sporthal terecht. Zelfs voor de denksportvereniging komen nu mogelijkheden. Voor alle betrokken sporters is dit een geweldige oplossing. En met de recente bouw van sporthal de Lijster, de nieuwe zwembad/sporthal combinatie en het behoud van sporthal Schenkel zijn nu ook de binnensportaccommodaties weer geheel op orde. We hebben net een feestje gevierd omdat alle buitensportaccommodaties er tip top bij liggen, en nu kunnen we dat binnenkort ook doen voor de binnensportaccommodaties.”

Pieter Holkamp nogmaals: “De D66-fractie wil graag dat het zwembad optimaal gebruikt gaat worden, ook voor de zogenaamde “natte gymnastiek” van de scholen. We zien immers dat steeds meer kinderen niet goed kunnen zwemmen. Ook zien we nog veel mogelijkheden voor de Sporthal Schenkel, zoals voor sporters met een beperking, maar ook leuke activiteiten en evenementen zoals kofferbakverkopen. Een hal met vele mogelijkheden! Kortom, voor de fractie van D66 was de keuze niet moeilijk. Dit is goed voor de Capelse sportverenigingen en daarmee ook goed voor Capelle en dat tegen een aanvaardbare meerprijs. Reden genoeg voor D66 om voor de Plusvariant te kiezen.”