maandag 22 juni 2015

D66 Capelle tevreden met nieuwe Duurzaamheidsagenda

Samenwerken aan duurzaamheid is de kern van de Capelse Duurzaamheidsagenda 2015-2018, die in de raadsvergadering van 6 en 7 juli wordt behandeld. De Duurzaamheidsagenda is tot stand gekomen in nauw overleg met inwoners van Capelle, bedrijven en organisaties. Die samenwerking wordt voortgezet bij de uitvoering van de Duurzaamheidsagenda. De gemeente zal dit faciliteren en uiteraard ook zelf invulling geven aan een duurzaam beleid. Paul Geleijnse, raadslid voor D66, zegt hierover: “Duurzaamheid is een zaak voor heel Capelle. De gemeente is maar één van de partijen en wij zijn blij dat vele anderen bereid zijn om met de gemeente aan de slag te gaan.”

De Duurzaamheidsagenda 2015-2018 is breed van opzet met aandacht voor de vele aspecten van duurzaamheid. Concrete doelstellingen liggen onder meer op het gebied van terugdringen van CO2 uitstoot door energiebesparing en het produceren van schone energie. “Deze doelstellingen zijn ambitieus, maar wel haalbaar en zo zorgen we ook voor onze toekomst. Daarnaast zijn het maatregelen die zich terugverdienen en dat is goed voor de portemonnee van Capellenaren”, aldus Paul Geleijnse.

De fractie van D66 is ook verheugd over de aandacht in de nieuwe agenda voor duurzaamheid bij sportverenigingen en scholen. Paul Geleijnse nogmaals: “Met deze Duurzaamheidsagenda zetten we komende jaren stappen naar een schonere en groenere toekomst voor Capelle.”